Per accedir al formulari d'alta d'una nova denúncia, podeu fer-ho mitjançant l'enllaç Alta Denúncia situat al menú principal de la part superior de la pantalla. Accediu a una nova pantalla, en la qual haureu de seleccionar entre Accés Anònim sense Registre d'Usuari o Accés amb Registre d'Usuari.
Si voleu ser un usuari registrat al sistema, podreu realitzar-lo mitjançant un procés senzill. Accediu mitjançant l'enllaç Iniciar Sessió i al formulari que us apareixerà, accediu a l'enllaç No està registrat? de la part inferior del formulari. Al formulari de registre que se us mostrarà, introduïu un correu electrònic vàlid de la vostra propietat. En enviar el formulari, us arribarà un email de verificació amb un enllaç per validar el correu facilitat.
Les denúncies rebudes han de contenir les dades necessàries per poder dur a terme l'anàlisi dels fets denunciats. Així, les comunicacions rebudes hauran de complir com a mínim els següents requisits:
- Descripció dels fets: exposició clara i detallada dels fets.
- Abast dels fets: lloc i moment en el qual van ocórrer o han estat ocorrent els fets així com la quantificació monetària estimada del dany.
- Implicats en els fets: identificació de les persones involucrades amb el comportament denunciat o amb el seu coneixement.
Podeu sol·licitar un justificant de recepció de la denúncia tramitada en el pas final de la tramitació.
El denunciant registrat rebrà en la seva adreça de correu electrònic qualsevol modificació en l'estat de la seva denúncia, amb un vincle que, de nou, li portarà al formulari web del canal per poder consultar els detalls del canvi d'estat.