Per accedir al formulari d'alta d'una nova denúncia, vostè ha d'estar registrat com a usuari en el sistema, i proporcionar un correu electrònic vàlid en el qual rebrà qualsevol notificació relativa a la seva denúncia.
Registrar-se en el sistema és un procés senzill. Accedeixi mitjançant el botó Registrar-se situat a la part superior de la pantalla d'inici i introdueixi, almenys, un correu electrònic vàlid de la seva propietat. En enviar el formulari, li arribarà un correu electrònic de verificació amb un vincle per validar el correu facilitat.
Els usuaris registrats i logats en el sistema poden accedir al formulari d'alta d'una nova denúncia mitjançant l'opció Alta Denúncia del menú principal de la part superior de la pantalla.
Les denúncies rebudes han de contenir les dades necessàries per poder dur a terme l'anàlisi dels fets denunciats. Així, les comunicacions rebudes hauran de complir com a mínim els següents requisits:
- Descripció dels fets: exposició clara i detallada dels fets.
- Abast dels fets: lloc i moment en el qual van ocórrer o han estat ocorrent els fets així com la quantificació monetària estimada del dany.
- Implicats en els fets: identificació de les persones involucrades amb el comportament denunciat o amb el seu coneixement.
- Dades del denunciant: identificació del denunciant i la seva vinculació amb TMB per facilitar l'anàlisi i seguiment de la denúncia.
Una vegada hagi enviat el formulari, rebrà un correu electrònic en el compte especificat en la seva alta d'usuari, confirmant el registre de la denúncia i amb un enllaç a l'aplicació web on podrà consultar les dades enviades, així com fer-ne el seguiment.
El denunciant rebrà en la seva adreça de correu electrònic qualsevol modificació en l'estat de la seva denúncia, amb un vincle que, de nou, li portarà al formulari web del canal per poder consultar els detalls del canvi d'estat.